Ahad, 1 Mac 2015

Baru Sampai



Hari ni baru jejak kampus.

Semalam musafir dari Selama ke Nilai tercinta..
tempat aku menadah ilmu secara khusus Ijazah Sarjana Muda.

Semester baru. Semester 6 Tahun 3..
Fuh.. Sem depan dah semester 7 tahun 4..
 lepas tu praktikal..
Tu dia...graduasi secara rasmi..
MasyaAllah syeikh cepatnya masa

Semalam tak boleh tidoq

Ntah.. aku takut..keliru..


Aku ada retweet tweet
Wahai bidadari agama, Terbanglah dikau dengan sayap taqwa. Ajaklah sahabatmu yang sebaya bersama-sama. Agar nanti semua, kita kesyurgaNya.

Aku nak terbang pun rasa sayap terkoyak..
Cuak wey...
Wahai bidadari agama?
Bidadarilah sangat... waktu cuti selagi belum tinggi mentari,
Memang berguling di atas katil walaupun dah bangun dari pagi...
Syndrome katil aku ni...

Tapi...tak kisahlah aku ni bidadari ka tak.. tapi kalau aku mati malam tadi...
ntah.. malam tadi memang aku asyik pikiaq


Hidup tak sungguh2 dlm ketaatan

Dahla miskin amalan
Kalau mati malam ni,boleh terselamat dr neraka?
aku ada cukup saham ka utk syurga?
T_T


sebenarnya masa ni, dekat tangga rumah sewa tu,
 memang macam bunyi orang main.. tapi..
lantak hangla...
aku lebih duk takut  kalau tiba-tiba malaikat maut yang ada depan mata..

kental juga aku..
serius tak percaya..
betullah, dengan mengingati mati, memang matlamat kita lebih jelas dan bersungguh...

TEngah2 sedih.. aku teringat tadi ada satu hadis yang aku baca..
Hadis yang kita pun dah biasa baca

Tapi nabi kata, "sekiranya kiamat berlaku,sedangkan di tangan salah seorg drpd kamu terdpt benih pokok,maka tanamkanlah ia"

Ya seperti yang dijangka, dengan tak berapa nak sedap badan ni.. pagi tadi...waduh2
Bangun dgn nak patah belakang punya tahap sakit mujur saja teringat ciri2 pemuda islam adlh hamasah aliyah(semangat tinggi)

Tapi sebab aku masih mood segar dengan bacaan santai
"Aku Bukan Superman Aku Pemuda Luar Biasa" ni
aku bangun juga pelan..pelan...
siap2 semua..
ya Safi tiada bersamaku...
jalan kaki la apa lagi

Semangat pi kampus JalanKaki,tiba2 beruk kejar Gila aku LARI mmg masuk ja rumah yg pagar t'buka T_T takpa,jln mnuntut ilmu tu,jln ke syurga


ini kes sakit jiwa...
dekat lorong rumah aku, baru ja keluar lorong, ada beruk, aku buat2 angkat buku, dia pun beransur..
tiba2 ada sekor beruk besar terjun dari pokok, aku nak lalu wey..
aku angkat buku dia buat2 beransur tiba2 patah balik kejaq aku.
kuang ajor..

larilah... Allahu Allah..

dasyat sangat...

Selalu pagi2 ada uncle jogging tpi tadi,area 8pg kosong. taksangka,dikejar beruk aku boleh lari mcm tu SUNGGUH Allah lah sebaik2 penolong

Sampai kelas lambat.. semua beruk punya pasal.. aku pusing jalan jauh..
Aku dah la memang rasa taklarat..
Ni lagi rasa terhuyung hayang jalan kaki nak sampai tutor.
Alhamdulillah lecture baik..

Habis tutor jam 9 aku berjalan ke Canselori... Serius nak pitam...tapi sebab aku teringat, 
kata akhwat..kenalah Qawiey (kuat)
..macam kena makan benda manis.. terus aku panjat tangga yg sekali ganda tinggi dari tangga SMKA Kerian, sampai bangunan canselori...makan...
aku pi kafe..

Selesai makan, pi bendehari.. update ledger, pi pejabat fakulti..
dan
Terkesima Sejak bila org pejabat FKP mcm cool. 
Tak emosi,lancar ja berurusan.

serius tak tipu.. kakak pejabat tu, baik pula.. mungkin sebab aku pun cool, ikut prosedur..
Aku kan beretika jugalah buat benda rasmi ni.. hehe.. amin alhamdulillah.. kah3 perasan

then dia kata, dah buka estudent...
aku pun buka dan...
Allahu result aku...


Nikmat Tuhan yang manakah yang ingin aku dustakan...
Syukur..
Pertama kali aku merasa...
RAbb... Nikmat Engkau yang manakah yang aku ingin dustakan..

Tunaikan nazar insyaAllah...

😉

nah belanja air ni dulu
pepsi? 
rasanya aku teringatkan sesuatu..
just a word
"tunggu aku"


Bilik Karel Library 3.47pm
2/3/2015

Surga Di hatiku