ku cari jalan pulang

dinihari..aku di sini..
mencari sisa-sisa rindu 
untukku temui Pemberi Cinta Yang Teragung.

Entah 
apakah yg telah kulalui hari-hari semalam.
jauh dan hampir saja ku tersungkur.
lemahnya aku..

sudah lah..
terlalu jauh onak ku tempuh..
entah mengapa sengaja ku mencari nahas..
hingga hampir saja aku terbabas..
kukumpul kembali sisa-sisa roh imanku..
 kukumpulkan..kuhimpunkan.........
aku tidak sanggup lagi menhanyutkan diri.
utk jauh dari DIA..
Ya Allah..terlalu jauh aku tergelincir.. 
entah mampukah aku utk terus menggila..
aku tidak lagi ingn ingkar..
biarlah kasih dan rinduku 
bersemadi bersama lazzah dan halawah
cintaKU pada-Mu..

ku cuba mencari jalan pulang..
tpi ada kudrat menghalang...

jangan! 
jangan engkau berpatah kembali..
tu semuanya bicara syaitan
itu semuanya omongan nafsu


 









anti insan di tarbiyyah
anti adalah jemaah dakwah
anti dah tak ingat akan halaqah cinta dakwah anti?
astaghfirullah..
bagaimana bisaku lupain..
sahabiahku..ana sangat sayangkan organisasi dakwah ini...
bertuahnya ana..entah tidak sangka ana..
awal kehadiranku di jabal dakwah
(sekolah ni atas bukit)
dgn seizin Allah, 
ana yg tidak pernah berkecimpung secara total dengan 
dakwah dan tarbiyyah
tetapi
MasyaAllah..
hebatnya cinta-Mu
sampai begitu sekali cinta dan kasih-Mu pada hamba yg ingkar ini




akhwat dan ikhwah badar al-firzanah 08/09

entahkah kalin juga masih istqamah sepertimana dulu
tatkala kita bersama memikul amanah
dakwah dan tarbiyyah
berjuanglah