Jumaat, 3 Jun 2011

my LOVELY saLwa..

Assalamualaikum..Bismillah walhamdulillah..
Berhari-hari ana ulang alik dari Permai ke Sri Selama..(padahal sepekan ja pun)
 dating? of course..heee~ untuk jumpa dan menemui sesorang yang agak istimewa di hati ana..
acecee...astaghfirullah segannya..

sEBenArNya Post ini adaLah untuk mengucapkan KEPADA SALWA....
SANAH HELWA YA HABIBATI~

UNTUK SIAPA POST NI?
Berbadan kecik..(macam ana)..
Nama diberi Salwa Trisnasaria..
tanggal 3 Jun maka terUPDATElah usia hamba Allah ini kepada 19tahun (mengikut kalendar masihi).

"UPGRADEKAN IMAN DAN AMALMU SETELAH DIUPDATEKAN UMURMU."~anna mujahadah~

Seorang yang baik. Suka tolong orang. Tidak pandai mengatakan tidak kalau ana minta tolong. Maka sudah pasti insan ini agak istimewa pada hati ini.(sal, yana promote dekat sini). Single! insyaAllah.. meng"single"kan di saat masih berada dalam jihad ilmu.. entah la..(boleh percaya ka budak ni??hee~)
Dia kalau ana buat tak kena dia akan cakap dengan suara comel dia.."yanaaa!!" kalau dia nak ngelat dia suka sebut. "yanaaaa! mana ade" sambil tersengih. macam kerang yang disembur perfume..keh3..

Sebenarnya, ana kenal Salwa ni pun tak lama mana. Pertama kali serempak pada orientasi tingkatan 4 di SMK Dato' Haji Hussein.
"Ish, tak pernah nampak budak ni. baru rasanya"
Sudah terang lagi bersuluh. Dah nama pun tak pernah nampak dekat SMKDHH selama ana sekolah dari tingkatan 1 sampai 3, sudah yakin dan pasti, pelajar baru kan? Macam biasa, ana yang peramah ni (konon-kononnya la..) tegur dia dulu. Nak harap dia tegur kita. Jangan diharap. Sal ni penyegankan.. (sorry tercelupar di sini..hee)


Tapi, serius tak tipu. Semuanya dengan seizin Allah. Jujur ana cakap. Yakin dan percayalah bahawa sesungguhnya, Allah yang Maha Membolak-balikkan hati manusia. Ya Allah syukur pada-Mu, memberi peluang ana mengenali minah ini..hee~
 Ingat! Masa bukan pengukur atas sebarang ikatan ukhuwah. Kalau Allah kata "kunfayakun" sayang! zup! hadirnya perasaan sayang. Kadang-kala orang yang kita dah kenal lama pun boleh khianati kita. Jadi persahabatan tak dapat diukur dengan masa. Iman! Kepercayaan! Sahabat yang sebenarnya, adalah sahabat yang tidak sanggup sahabatnya terjebak dosa.

BEST BERSAHABAT DENGAN SAL?
Bersahabat dengan ukhuwah fillah dengan insan ini tak pernah membuatkan ana rasa kecewa. Sejujurnya, ana senang sangat bersahabat denganmu, Sal. "Terima kasih kerana bersahabat dengan saya". Mak ana pun senang ja dengan persahabatan kami. Mak Sal pula, Mak Cik Sally pun dah kenal ana. Cik Sally thanks kerana menjamu saya BAKSO yang enak kelmarin. Pertama kali saya merasainya. Alhamdulillah, dia percaya dengan ana. Kalau ana datang rumah memandu kereta kancil ayah dibuntuti Nabilah, mesti akan disambut dengan wajah ceria. Ana pun senang mendengar kata-kata nasihat dari Cik Sally, Hmm, patutlah Sal baik, dia mewarisi sifat ibunya..huhuu.. Sebab tu PENTING PENTARBIYAHAN ITU!! INGAT! BIARPUN TARBIYAH (DIDIKAN) BUKANLAH SEGALA-GALANYA, TAPI SEGALANYA BERMULA DENGAN TARBIYAH
SALWA~ 


"Kalau aku jatuh, hulurkanlah tanganmu kepadaku, bila aku bengkok, kau luruskanlah aku"~Novel TErAsing

"Kalau kau terjun dalam neraka sekalipun, aku akan terjun juga, untuk tarik kau semula, agar kita dapat berpimpinan tangan masuk ke syurga"~nOVeL SINERGI~

 Cukuplah sampai sini for the touching and budget typing..(sukanya ana ni dalam membajet..)..
Sal maaf andai Yana ada tersalah apa-apa dengan Sal sepanjang perkenalan kita. Serius, Yana seronok berkawan dengan dengan Sal. hope, our relationship will long lasting dunia akhirat...
(awak-awak yang lain jangan cemburu..contact ana, dan inform birthday..
insyaAllah i will update in this blog.)InsyaAllah..heee~ 
Last but not lease...
Selamat Ulang Tahun Kelahiran SALWA
~umur itu amanah~






Myspace Lover Letter

post ini dipuitis dan dibajetkan oleh,

Tiada ulasan:

Surga Di hatiku