Bajet, Poyo & Ego (Kerana Iman dalam Cinta)




Nasihat?
ini mungkin lebih kepada peringatan buat diriku,
yang juga boleh diambil olehmu...

Kadang2 bertindak untuk 
poyo, bajet dan ego adalah sesuatu yang perlu,
dikala masanya adalah perlu.
Ok fine, 
kadang2 aku sendiri pun memberikan ruang buat diri,
mengakui bahawa perasaan aku pada dia sebuah fitrah insani.



Tapi apa perlu aku lebih memperingatkan diri,
yang sejujurnyai masih terkapai sendiri,

masih juga sedang mujahadah nafsi,
untuk hidup berlandas sunnah nabi,ajaran Ilahi.


Buatku dan buatmu
Aku mengakui fitrah tu~
Tapi tak perlu dilayani sampai ia terfitnah kan~
Kadangkala 
bajet,poyo&ego itu boleh jadi istilah lain untuk iman 



Kadang2 apa yg manusia terlihat sebagai ego itu adalah 1 dasar iman.
Bukan ego jika tidak melayani cinta.
Mana mungkin,
jiwa yang sangat berpotensi untuk Islam itu dinoda.

Mohon Allah menjauhkan perasaan ini berlabuh sebelum tiba masanya



JADIKAN DIRI ANDA BERADA DALAM TAGLINE 
"Bajet, Poyo & Ego lillahitaala" kerana mungkin itu yang setepatnya,
dalam usaha mempersiapkan diri jika benar2 hati ini ingin bersamanya,
KERANA AKU TAK INGIN SEKADAR "jatuh cinta"
Tapi aku ingin MEMBANGUN CINTA" menuju syurga.
Takbir~

wallahualam~salam mujahadah
Bajet, Poyo & Ego itu Anna Mujahadah
Haha~


BajetPoyo dan ego asalnya sesuatu yang menjengkelkan
 akan menjadi sesuatu yang berharga bila didasari iman dan taqwa.
Its all about your mind