Lari _merapu_exhausted_





Lari..

Kalaulah mampu berlari..

Tak sebenarnya..
Tak perlu pun fikir laju ka, lembab ka, seciput ka langkah tu.
Yang penting..
Lari... lari biar kabus debu keliru dibawa dan disapu angin lalu.
Cenggitu



Cerita sem lepas.


Letih, letih mak enon wey
MasyaAllah letih..
Panas terik betul meredah lebuhraya dari USIM Nilai ke UIA Gombak
Dehidrasi tu tak terkata..
Menggelupas kulit muka gue..
Baru panas dunia.. haish nauzubillah.. mudah2an Allah pelihara..

Then, angkut segala barang dia yang memenuhkan kereta VIVA manual 
yang aku sewa dari coursemate aku.
Separuh hari rm55 so 12jam lah aku sewa ceritanya.

punyalah susah nak cari kereta sewa.
 sebabnya kak Mimi dan abg Ramzan yg aku selalu sewa kereta tu balik kampung.

To usim student,
kereta sewa kak mimi ni kancillah memang. dan of course aku sewa manual.
aku boleh bawa booth; manual &auto.
btw manual ni lagi murah ^_^
kalau manual separuh hari dari
kak mimi baru rm 50 kalau auto rm55.
bolehlah setakat nak merayau.
bukannya nak buat kereta pengantin pun kan...

kalau bukan sebab angkut barang, rasanya aku selamba badak je, 
pecut my lovely safi dua roda untuk jejak bumi UIA.
tapi tu la

Dengan peti ais nya, barang darpur kemahin  mamat ni.
tak kira dgn buku berkotak2.. tak kisah sangat part buku..
bendanya.. novel dia Ya Allah..
dah sekarang ni, dia perempuan ka aku yg perempuan.

berkotak2 wey..
Duk hostel je pun. bukannya rumah sewa.
Nak je aku luku kepala dia.

Tapi tu la. kadang2 bila orang tanya aku dengan mamat udin\
 (budak2 sekolah dia dekat Seratas yg panggil dia Mudin) 
tanya, boleh ke  akak ini.. akak itu..
akak larat ke ini itu..
aku dgn cool 
ok je..no problem..
kemain aku ni

hahahaamemang.. memanglah aku ni lagi sado dari udin kan..
boleh angkat ini itu.. masyaAllah akhwat qowwiey.. heh!
kononnya lah kan.. qowiey lah sangat...
#lukukepalasendiri

aku syak
memang, 
kitorang ni memang dah tertukar chromosome..
gamaknya..
hahaha.. 

err.. kbye, punchline tak sampai
Hahahaa lol

Part paling mengada2 udin ni, tiba2 dia suruh aku masuk kiub dia angkut dia punya peti ais.
 hadoi..

yang pertama
apakes pula aku yg kena angkat peti doyy. 
benda sekarang ni, dia anak dara 
dan kakak dia ni anak teruna ka acano?
ngek punya adik.. 
kiranya ada Naaim RApi penyelamat.
dia yg tolong angkut segala menatang barang si kodin ni. 
almaklum cuti sem.
kena lah kosongkan bilik.

yang kedua
itu blok lelaki der! memanglah  nak aku masuk kan! nak jer aku sekeh.
mujurlah aku ni memang jenis poyo acah2 cool..

Arsenal Couple










serabai gila mamat ni..
"wey leyna aku ingat taknak cukurlah sampai aku sembuh"

"taknak cukur kebenda!!? mcaam ni nak kawen..! memang hang ingat perempuan tu yg kena sara tanggung hang..
tanggung diri sendiri pun dah rupa laki mati bini.."

Hahahahaha 
dia gelaklah kan
dah aku bebel..

then tu balik tu aku merayau Bid Bad Wolf.
Haish mengalir duit gue..
mujur banyak guna baucer semata..
kalau semua tu duit. rasa nak catu ja kaki sendiri.
dah2 jangan jejak tempat jual2 buku..
huhuuu

sampai rumah, yeah aku sendirian angkut segala barang dia yg penyuh dan berat nak mampus sorang2 ke dalam rumh sewa..
MasyaAllah BERAT ..
 nak harapkan orang lain angkat.??
tak aku pujuk diri sendiri.. 
rilekslah...  ko sado kot. just do it by yourself..
real juga aku pujuk diri sendiri..
hehe..terpujuk jugalah jiwa ni

tambah2nya eheh, scene drama kejap

haish time2 tu la nak muncul board pendekar laut kan..
virus pink sangat...
udin pinjam dia punya board lah ni ceritanya...


note: nampaknya poyo aku ni, tapi kira hakak penyayang juga gue ni..
acece puji diri sendiri.. astaghfirullah..alhamdulillah..hehe
ok lah till meet again

entah kebendalah aku merapu sendiri ni.
sebenarnya this is not my current situation.
aku nak cerita benda lain. 
serabut dgn benda lain..
mungkin 
ntah tak tercerita..
aku anggaplah this post is my rebellion..
nak  menjerit sorang2 kuat2..
tak terbuat..

tapi tak kisahlah..
asalkan puas membebel.
so anggaplah this story is my manifestation as bebelan 
untuk puaskan hati
yg b.e.n.g.k.e.k nya jiwa gue
konon2 because im exhausted with student life..

Hahaha..
 mati kojol adik2 usrah aku tengok kebenda hakak depa 
duk mengarut meraban here..adududu


Sekian.. untuk sesi ini..
till i write again...
may Allah heals this soul.. 
our soul.. 
semoga iman kita sentiasa sihat kesihatannya..
Amin....
zhasss.. 
Wassalam 


Nak kena beli jersi Chelsea sehelai ka aku lepas ni? 
ke tak payah beli.???  ka tunggu orang belanja?  unconditional love?
#pendekarlaut ??
hmm...kelaut jelah kau...hahaha

 #homesick #viruspink #kelaut apa-apa je lah....
whatever