Dreams Start by Believing

When the broken and hurt were left unsaid, art giving the soul a voice for freedom and expression.... hmmm besides an art can give my soul; melody and rhythm, it can also purifying my heart, uphold my voice & healing my pain. 

Lamanya tak melukis. Lama sangat.  Conteng tu memang selalu, tapi lukis betul2 atas sketchbook atau melukis guna digital art sambil senyum sorang2 sebab puas dengan lukisan picisan sendiri (yang perasan sendiri dan sambil bubuh caption yg memujuk hati) tu dah lama sangat tak buat. 


Bismillah,

Pada suatu hari, aku download kembali PaintToolSai nak kembali menari eh eh menconteng.

Serius  masa aku duk doodles gambaq ni, aku lukis sambil sengih mcm kartun dlm lukisan ni.



ahha~ gambaq atas ni, 30.6.2016. setelah beberapa hari aku doodles. sebab apa lama? sebab masa tu aku doodles masa bermusafir dari Perak ke Nilai nak pi hantaq report latihan industri (intern) kat USIM.  Takpalah bab musafir tu, nanti aku cerita kat entri lain insyaAllah



Untuk pengetahuan entaorang (hangpa/anda sekalian) 
Hehe, sebenaqnya elok-elok lepas habis lukis haritu, ana terus upload dekat akaun KameraEmpatSegiTepat (baca *instagram) . Panjang jugalah caption. hahaaha sama lebih kurang macam yg ana post dalam entri ni. MasyaAllah..MasyaALlah  (gelak acah2)

Tapi masa tu serius rasa mcm janggal. Akan tetapi hati kecil patik berkata "Lantaklah akaun patik. sukahati patiklah nak caption panjang2.." eh eh.. boleh dak tara tu??
Tapi seriuslah intragram ni bukanlah tempat untuk insan seperti patik, yang bila dah rasa nak berkongsi, tu dia ambik hang, berjela kisah ditaipnya. masa tu duk berkira-kira, akan aku post kisah panjang berjela di blog yang dah bersawang itu (ini.)

dan hasilnya... 
bismillah....
tadaaaaa~ terimalah



DREAMS START BY BELIEVING.Bila kita mula percaya diri, kita akan mula menyusun mimpi-mimpi😎 😎

dan bila kita dah berani untuk bermimpi yohhho 😍😍
😍hati kita telah selangkah, melangkah menghampiri cita.. amboi..amboi 😂

Erm... Erm 💬

Allah have said in Quran
"Whosever put his trust in Allah, He will suffice him" [65:3]

Bila kau telah menggenggam percaya, ☺ dan mula mengejar mimpi-mimpimu sebagai cita , Makanya pasakkan juga iman dan tawakkalmu kepada Tuhan, dan yuhhhu teruslah berlari di atas landasan kebenaran.

Well,
DREAMS START UP BY BELIEVING.
😍😍😍
Continue to BELIEVE IN ALLAH AND BE UPRIGHT 📝
Sabtu//Saturday
2July 2016

#atTalaq #KejarlahMimpimu
#iHaveADream #iBELIEVEiCANfly 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kisah di sebalik tabir ketika aku melukis 😂😅😊 

Suatu hari di malam Ramadan, masa patik duk tengah melukis  tiba2, Mak duk pacak depan pintu bilik, lalu pun patik memusingkan 💻 notebook

 👧AnakMak: mak, comel tak orang lukih
 👩Mak: comel

Mak pun bergerak ambik port nak  lepak sebelah patik. hahahaaa 😂😊😁~dalam hati patik *eleh mak ni, iya2 ja kata comel*
😒 dia tak tengok betul2 pun lagi ha! Mak pun duduk sebelah aku  eh sebelah patik dan tiba2

"Ya Allah padia mulut ternganga, duk terkangkang"

Kahkahkah kali ni memang aku tergelak... (haha tak jadi guna kata ganti nama patik)
😆 😆 😆  #doodles tu telah ku lukih tangan ke atas sebagai tanda simbolik riang ria.
Mana ada duk terkangkang, mulut dia jaa yang ternganga 🙊~hahahaa

Ya tuhan, masa tu aku takpasti samada lukisan aku mmg tak senonoh sebab mulut ternganga luas sangat 😆 atau pun , mak aku ni memang jenis menghiburkan 😂😂😁 

Tak tak...sebenarnya aku yg mmg spesies mudah terhibur, kot.. eh eh.. Kami pun lepak sambil gosip tentang  #seni 😱 hehee mak aku cikgu KH tapi power jugalah bab melukis wey

Last aku lukis guna 💻  PaintToolSai ni 2012 rasanya. lepas tu expired....😔 Dekat 4tahun aku kehilangan sebahagian daripada jiwa 😅😁  #ayatOverSangat 😑 Akhirnya nah 👆doodles pertama setelah aku install balik apps ni hehe sekian zaman 👆
Alhamdulillah akhirnya


#Comeback #PaintToolSai #AdobePhotoshop


huhuuu~actually,nowadays im not doing well. feeling like, im dying inside me. Nauzubillah, mental disorder ka padia ntah aku ni. Cuak juga andai futur dalam duk tengah2 bermujahadah... Nauzubillah..
Huhuhu I'm broken. 


"Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan mengatakan: Kami telah beriman, sedang mereka belum diuji?" (QS Al-Ankabut:2-3).
Tapi in the other side of me, terubat bila melukis sambil selak terjemahan,dan baca balik caption dan ayat sendiri setiap kali melukis, aku senyum sendiri. Speechless pun ya.  Aku tau ja, aku tak broken pun sebenaqnya. mcm "quote" umm umar Khaled kata
 
YOU ARE NOT BROKEN,
YOU ARE JUST BEING CALLED BACK TO HIM


Allahu, serius speechless aku. 
Hehehe btw comel kan aku dalam lukisan tu.. okay perasan gila aku.. rasanya kalau ada orang pun yang baca entri ni, serius rasa annoying dgn minah ni. Sekian untuk hikayat kali ini.

"The work of art is a scream of freedom" -Christopher Lasch-
Wellsaid, Art is from Allah... Subhanallah~








Well,
DREAMS START UP BY BELIEVING.
😍😍😍
Continue to BELIEVE IN ALLAH AND BE UPRIGHT 📝


#Comeback
#LukisanTerapiJiwa

Anna Mujahadah bertinta mujahadah #eh
Hamasah yuk!!!
Kesian eh sekian... ^^