Surga Di hatiku


Hakak Hemo--hemo (akak emo)

Masa menonton @SYTD_2
Cuma rasa mcm sebak&sebu~takhujan pun
Jeda~kelu~pengap
Memang takterjemah jiwa yg koyak
Tapi hari-hari sesudah menontonnya
seperti hari ni tudia~dari pagi aku dah rabak
😭😭😭😭

Terksesan juga dijiwa. Walaupun endingnya kurang lebih dengan cerita yang pernah gue nonton./
Sebenarnya sempat menjeling dan pandang orang sebelah. dan hmmm hmm.. mata dia bergenang.. dan dia diam..
okay Dia tersentuh ya...  😏

"macam mana untuk certia indon pertama?" 😖😖😖😖

"hmm..okay..nice"

"macam ni lah jenis2 cerita yang aku tengok.?"
😁 "hmm patutlah hang emosional"

"ngek lah. Orang maksudkan pengisian untuk cerita tu."

Hahahaa~ well thanks for having me..



Tapi seriuslah karya asma Nadia untuk yang kali ni memang best. Pada pandangan aku Pengarah dia boleh ja buat ending dia dan letak lagi impak sedih kaw kaw.. tapi untuk "Surga yang Tak Dirindukan"  ni dia just nice ja.. Dia macam sekali lalu kesan dia pada screen Tak dramatik memang kena dengan realiti. Dan aku memang tak ternangis pun masa pun. Tapi, impak babak  sceen bagai yang sekali lalu tu elok aku memandu.. ermm... erm.. masa tu baru aku rasa.. Wallahi i cannot. Okay aku punya jiwa terus berubah dalam mood "belangsungkawa"


Yang memang awesome cerita kali ni sebab biasanya cerita2 asma Nadia dia jenis emosi semata tp kali ni pergh dia punya humor dan lucu mampuslah aku gelak dalam panggung tak pandang kiri kanan kira aci bberdekah ja nauzubillah.. Hahahahaa.. serius best..

Watak Nadia yang juga Puteri Sabrina, anaknya bunda Arini dan Pras sumpah bikin baper. Matang gila. dan perassaan yang dia rasa tu serius aku pernah rasa. Serius dejavu, aku tercari cari juga dekat mana aku pernah rasa perasaan tu.

Then okay, baiklah baru aku perasan.. Masa ada sorang mamat ni. Dia yang confess kita. Tapi ada suatu waktu Allah uji dia dengan suatu kondisi yang memang bikin dia rabak dan koyak. Tapi masa tu aku takda lah sedih mana. Perasaan tu macam aku mengikhlaskan keadaan dan takdirku begitu. Malah masa tu iman dia makin power, amal dia pun power. Aku pula yang rasa terkebelakang dan ketinggalan. Bahkan pada situasi tu, kalau dia rasa dia perlu berundur dari perhubungan kerana ujian kesihatan, masa tu aku benar2 mengikhlaskan, sebab aku rasa, aku yang tak layak dengan dia, sebab langkah dia dah sangat terkehadapan berbanding aku.

Hmm cepat ja masa berlalu...
masa tu even macam macam berlaku. aku stay ja membungakan perasaan. sampai ada orang tanya
"Hang ni takyah la bajet pencinta setia . move on la"

Okay pertama aku memang pencinta setia.
Kedua, aku memang dah move on. Cuma mungkin definisi move on untuk seorang annamujahadah tak sama dengan ampa.

pada aku "MOVE ON tu tak semestinya melupakan, Tapi MENGIKHLASKAN ketiadaan dia"
dan wallahi aku rasa aku memang mengikhlaskan ketiadaan dia. Cuma kadang2 aku sengaja melayan ingatan dan rindu hahahaa start dah ajak aku,

Okay. sekian.

Ampa memang kena tengok cerita ni. Kot ada sesapa yang rezeki lebih, nak ngajak orang teman tapi takda geng. aku boleh ja kalau ada orang nak pick up dan belanja aku. ya aku boleh temankan. HAhahahaa. aku ada ja sekitar Bangi untuk harini dan esok,...
Lusa aku ada event kat Shah Alam. itu ja sekian wassalam


Oh ya, aku tengok cerita tu hari ahad malam. PAgi Isnin tu bangkit ketika fajar belum menyinsing dan aku pop! dalam kepala terbayang scene jiwa rabak dalam Surga Yang Tak Dirindukan 2 dan ayat yang muncul dalam kepala ialah "Orang beriman mana yang tak merindukan syurga"

Okay serius aku rabak..Allahu sampaikan aku ke surga -Mu ya Rabb